PBL Regnskaps helt nye kundeskole vil gi barnehagene nyttige tips om rutiner og systemer

Produkt- og kundeleder Susan Barstrand håper barnehagene vil bruke kundeskolen til å finne nyttige tips til hvordan de skal bruke PBL Regnskaps systemer mest mulig effektivt.

PBL Regnskaps helt nye kundeskole vil gi barnehagene nyttige tips om rutiner og systemer

Er du ny kunde i PBL Regnskap, eller kan du bare trenge en oppfriskning på hvordan du kan få best mulig arbeidsflyt på alt som har med regnskap å gjøre? Da bør du sjekke ut PBL Regnskap kundeskole – helt gratis.

Publisert:

– Vi tilrettelegger for å gjøre kontorarbeidet i barnehagen enklere og bidra til at lederne skal få bruke mer tid på ledelse og pedagogisk innhold – og mindre tid på avklaringer og administrative plikter, sier produkt- og kundeleder i PBL Regnskap, Susan Barstrand.

På nettstedet campus.pbl.no kan du nå finne en serie korte videoer der medarbeidere i PBL Regnskap gir sine regnskapskunder nyttig informasjon om rutiner og bruk av systemene sine.

Én video for hvert tema

Videoene handler blant annet om merking av bilag, innsending og godkjenning av bilag, foreldrefakturering, purring, avstemming og årsoppgjør.

I tillegg er det lagt ut helt korte videoer med enkel informasjon om alt fra innlogging til hvordan du endrer foreldres e-post eller finner en leverandørfaktura.

Det er laget én video for hvert tema. Slik kan du enkelt finne svaret på akkurat det du lurer på, uten å måtte se en lang leksjon om systemene som helhet.

Nye kunder og gamle kunder

Susan Barstrand sier at kundeskolen ikke må forveksles med PBL Regnskaps nyhetsbrev der PBL Regnskap formidler faglig kunnskap om ulike relevante temaer for alle typer private barnehager.

– På kundeskolen henvender vi oss direkte til våre kunder. Via små og store videosnutter lærer vi kundene våre både hvordan de skal bruke systemer og hvilke rutiner vi trenger å ha fokus på i vårt løpende samarbeid. Kundeskolen er kanskje spesielt nyttig for dem som er ny daglig leder og for nye kunder til regnskapstjenestene til PBL Regnskap. Men etablerte kunder kan bruke den til å friske opp kunnskap, samt bygge på det de allerede kan, sier Susan Barstrand.

Legger også ut nyheter

PBL Regnskap kundeskole vil også bli en kanal der det legges ut nyheter om endring i rutiner og bruk av systemer når behov melder seg.

– Når våre kunder trenger å lære seg noe nytt, blir det som regel tatt opp én til én med regnskapsmedarbeideren. Men kundeskolen vil være et fint supplement der videoer med opplæring er tilgjengelig for gjentatt bruk og repetisjon, sier Susan Barstrand.

  • Kundeskolen er nå tilgjengelig på PBL Campus, og alt er gratis både for kunder og alle andre som eventuelt ønsker å ta en titt.