I uke 40 får barnehagene en e-post fra Storebrand med melding om at alle ansatte må være registrert med riktig lønn og stillingsprosent før endringen av pensjonsordning gjennomføres.
Ansatte som skal over til Barnehagepensjon vil bli meldt ut av ytelsespensjonsordningen og får en fripolise med verdien av de opptjente rettighetene. Dersom informasjon om lønn og stillingsprosent ikke er oppdatert, vil ansatte ikke få med seg den verdien de har rett til.
Les også: Enige om historisk avtale om ny barnehagepensjon
Les også: Ny pensjonsordning: Dette er partene enige om
Du vil da bli bedt om å oppdatere opplysningene i Bedriftsportalen til Storebrand. Fristen for å gjøre oppdateringene og bekrefte at alle endringer er meldt inn, er 4. november.
Barnehager som er lønnskunder hos PBL Regnskap trenger ikke å gjøre noe i denne sammenhengen.
Det er ennå ikke klart hvem som blir leverandør av ny pensjon. Vi kommer tilbake med mer informasjon etter hvert som det kommer nye avklaringer om hva den enkelte barnehage skal gjøre i forbindelse med overgangen til Barnehagepensjon.